31 Jul 2009

Zoom Melaka Part 2: Taman Mini Msia Asean

Ris Famili tak lepaskan peluang pergi ke Taman Mini Msia Asean kat Melaka ni. Ermmm, kalau tak silap orang kuat tempat ni penyanyi Noraniza Idris kan... Tempat ni dirasmikan oleh Tun Dr Mahathir rupanya, dah lama sebenarnya...
Haaa, kan dah cakap. Tapi, bukan dialah yang beri persembahan hari tu. Tiap- tiap hari, ada persembahan kebudayaan oleh staf kat sini. Time Ris Famili pergi hari tu, ada sekumpulan student sekolah rendah daripada Singapore yang datang, belajar pasal rumah- rumah kat tempat ni.
Bahagian atas rumah ni adalah tempat menyimpan beras... kiranya stor makanan lah. Ataupun sekarang ni kita panggil bilik pantry...
Gambar ni di rumah panjang Sarawak, tapi bukan kat Sarawak. Kat Melaka je...
Masa ni panas betul. Memang rasa dahaga dan letih berjalan kat dalam ni sebab tempatnya luas. Tempat ni sesuai untuk bawa budak sekolah rendah, sebab banyak info mengenai sejarah Malaysia dan Asean, tapi kalau untuk budak sebaya Amin, tak digalakkan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails