26 Nov 2010

Mak Su Amin dah Bertunang!

Amin ada satu berita sedih kepada semua jejaka Malaya di luar sana... 
Sorilah ya kepada jejaka- jejaka Malaya semua, 
Mak Su Amin dah dikebas orang... 
Mak Su Amin dah bertunang baru- baru ni sama tarikh dengan birthday opah Amin. 
Ermmm sedapnya kek tu...
Nilah dia gambar Mak Su Amin dengan busana pertunangan yang putih bersih gitu.
Semua makanan yang dijadikan hantaran tu mak Su Amin buat sendiri tau... Pandai tau mak Su Amin, buat dengan duit, dengan sumbangan sedara, hehehhe..
Nilah momen yang paling penting.
Saat disarungkan cincin pertunangan. Cincin tu Paksu yang beli, tapi majlis tu tak nampak pun kelibat Paksu. 
Mesti Paksu lapar dok kat rumah, sebab semua orang kat majlis pertunangan sedap makan Nasi Bukhari dan pulut panggang Mak Nyah masak.
Dan yang kat tengah tu, juri menentukan/ mengesahkan sesi menyarung cincin tu...
Mak Su bersama Opah dan MIL to be. Mesti mak su tengah berdegap degup kencang time ni, hehehe... Happy Birthday buat Opah juga.
Dah selesai majlis, Amin pun tangkap gambar dengan maksu. Mak Amin dah pesan dengan maksu, jangan buat kenduri kawen time mak sedang berpantang kelak.  Amin nak jadi abang besar nanti, bakal dapat adik, insyaAllah tahun depan.
Tahniah Maksu dan Paksu di atas pertunangan! 





13 Nov 2010

Cuti-Cuti Malaysia - UTP

Belek-belek album digital yang lama, ternampak gambar semasa berkunjung ke UTP atau lebih Universiti Teknologi Petronas yang terletak di Bandar Seri Iskandar, Tronoh. Bukan nak ceritakan tentang universiti tersebut secara lanjut tapi saja nak kongsi gambar yang diambil semasa berada di dalam UTP tersebut. Kagum jugalah tengok binaan yang ada. Berikut adalah serba sedikit gambar-gambar untuk dikongsi.
Ruang legar ke Dewan UTP
Dewan, konsep terbuka.
Kerusi dalam dewan, rasa macam dalam stadium.
 Perpustakaan - Pandangan dari luar perpustakaan
Keadaan dalam Masjid di UTP
Untuk makluman pembaca, UTP ni terletak di pertengahan antara Ipoh dan Lumut. Jarak dari Ipoh adalah kira-kira 35 KM manakala jarak dari Lumut kira-kira 49 KM.




3 Nov 2010

Flashback : Aidilfitri 1431

Entri kali agak lewat gak tapi tak kira, nak publish juga. Nak citer sikit tentang Aidilfitri baru baru ni walaupun dalam beberapa hari lagi dah nak masuk bulan Zulhijjah iaitu bulan Haji atau bulan Aidiladha.

Buat khas untuk Aidilfitri lalu. Anggapla kad online ni sebagai kad utk wish Aidiladha
Untuk Aidilfitri yang lepas, giliran RIS-FAMILI berhari raya di Selama dahulu. Raya kali ini semua sepupu Amin (sebelah abah Amin balik) kecuali seorang je. 
Sepupu Amin (sebelah abah) ada 18 orang. Ni sebahagian je yg ada.
Aidlifitri kali ini adalah kali pertama kali Amin pergi beraya tanpa ditemani oleh mak dan abah. Amin pergi kutip duit raya beraya bersama sepupu Amin. Seronoknya, raya tahun depan nak gi raya macam ni lagi.
Ni la gambar Amin pergi berhari raya. Memang seronok.
Aktiviti bergambar dengan mak dan abah adalah aktiviti yang selalu dilakukan semasa hari raya, dah jadi macam tradisi plak tak kira Aidilfitri atau Aidiladha. Dah hasilnya, tra.. la.. la...
Raya kedua RIS-FAMILI beraya di Ipoh pula. Kali ini Amin bertemu sepupu Amin belah mak pula. Ada 2 orang, manakala 3 orang lagi tak balik sebab ada hal yang tak dapat dielakkan namun tetap meriah. Ramai gak saudara-mara belah mak datang beraya.
Gambar Aidilfitri tahun lepas. Tak jumpa plak gambar Aidilfitri tahun ni. Seronok beraya bersama sepupu.
Amin pun tak melepaskan peluang beraya ke rumah saudara mara belah mak Amin. Antaranya yang menjadi kemestian ialah rumah moyang Amin di Gelung Pepuyu, tok/opah saudara, moyang saudara dan rumah pengasuh Amin semasa Amin tinggal di Ipoh dulu.
Aidiladha kali ni, Insya Allah giliran di rumah Tok dan Opah di Ipoh dulu. Lepas tu baru beraya di rumah tok di Selama pula. Tak sabar rasanya nak balik beraya.
Tokkkk..... Opahhhhh..... Masak apa untuk raya nanti?



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails