28 Ogo 2010

Selamat Memandu Pulang Berhari Raya

Memandangkan Aidilfitri tidak lama lagi, RIS-FAMILI percaya ramai yang telah membuat persediaan mengenai kenderaan yang akan dinaiki untuk pulang ke kampung terutamanya anak-anak perantau yang mencari rezeki di perantauan. Berbagai jenis pengangkutan tersedia samada kenderaan sendiri, kenderaan awam ataupun menumpang kenderaan kawan. Tidak terkecuali RIS-FAMILI sendiri yang akan turut balik kampung di Aidilfitiri kali ini. Semoga perjalanan kita semua lancar dan selamat tiba di destinasi yang ditujui.
Bercakap berkenaan kenderaan, RIS-FAMILI ingin memaparkan beberapa jenis kenderaan yang ada di sini dan juga yang pernah RIS-FAMILI naik terutamanya Amin.

   
Gambar Atas - Kuasa tolakan oleh orang lain : Gambar Bawah - Kuasa tolakan oleh kaki sendiri.

 
Kenderaan Setempat tanpa enjin - Hanya terdapat di taman permainan

      
Kenderaan Indoor - Ada yang berbayar dan ada yang percuma


  
Kenderaan Haiwan - Sesuai untuk rekreasi tapi tak sesuai untuk bawa balik kampung.

   
Kenderaan Sebenar  tapi untuk jarak dekat je. Nak naik untuk balik kampung rasanya tak sesuai, letihnya.

    
Kenderaan sebenar dan sesuai untuk bawa balik kampung terutamanya untuk jarak jauh (kecuali replika kapal)
Dari Kiri Atas : Kereta, Kapal Laut, Kapal Terbang, Keretapi dan Bas.

Tak kira apa jua kenderaan yang anda naiki, pilihlah kenderaan yang selamat. Jika anda memandu tak kira kenderaan sendiri atau membawa kenderaan awan, memandulah dengan berhati-hati di jalan raya, jalan air atau jalan udara. Pesanan Khidmat Masyarakat Ini dibawakan oleh RIS-FAMILI dan RIS-IT.



RIS-IT

21 Ogo 2010

Huggies Playtime Is Back!

Hari ni Amin Soopa Doopa Happy!!!
Tadi, dalam pukul 3.30 petang, ada posmen Poslaju datang rumah.
Abah pergi buka pintu, rupanya gift daripada Huggies Playtime Is Back!!!

Abah terus buka parcel yang posmen bagi sambil tersenyum. 
Wahhh, hebatnya Amin rasa.
Huggies beri Amin pondok mainan elephant warna blue...
Amin suka sangat.
Abah kata, ini bukannya beli tapi 
dapat sempena redeem point beli diapers Huggies sejak Amin lahir!
100 point tau.

Amin nak try lah dok dalam tanpa terowong belalai tu....
Nampak tak Amin kat dalam ni???

Sambil tengok TV citer Sinchan pun pun Amin dok dalam pondok Huggies ni.
Thank you Huggies.
(Amin dah off diapers lama dah laa... Amin dah besar...)


20 Ogo 2010

Terbang Tinggi Di Awan Biru

Awal Ogos baru-baru lalu, Mak dan Abah bawa Amin naik kapal terbang untuk ke Kuala Lumpur. Ini adalah kali kedua Amin naik kapal terbang tapi yang pertama dulu Amin masih kecil iaitu semasa Amin baru 6 bulan. Jadi Amin tak begitu ingat sangat yang pertama tu. Tapi kali kedua ni memang Amin teruja sangat sebab dah besar.
Amin ke Kuala Lumpur selama 3 hari 2 malam. Seronoknya Amin naik kapal terbang, jalan-jalan kat Kuala Lumpur pun Amin suka.

Gambar Atas : Semasa menunggu ketibaan kapal terbang
Gambar Bawah : Amin dan mak dalam kapalterbang
Disebabkan flight adalah waktu malam, sampai je ke airport terus ambil teksi untuk ke hotel.
Sampai hotel terus je tidur, buktinya tengoklah gambar di atas.
Gambar Kiri : Dalam LRT semasa bersiar-siar.
Gambar Kanan : Melawat sepupu Amin yang terkini baru berusia seminggu (lahir 2 Ogos lalu)

Rasa macam nak naik kapal terbang je lagi. Mak... Abah... Bila nak bawa Amin jalan-jalan naik kapal terbang lagi?
RIS-IT

9 Ogo 2010

Cuti-Cuti 1Malaysia - Seri 1Malaysia

Pada Julai yang lalu, RIS-FAMILI ke Bali Kuantan untuk menghadiri majlis perkahwinan mak saudara kepada sepupu Amin (Adik perempuan kepada abang ipar mak Amin). Kira saudara jauh tak jauh gak le tu.
Oh ye, tok dengan opah Amin pun ikut juga. Tok ngan Opah datang ke rumah Amin dulu di Ganu dan kemudian berkonvoi ke Kuantan bersama-sama.
Sepanjang dua hari, Amin Famili menginap di Hotel Seri Malaysia (Sokonglah barangan buatan hotel rakyat Malaysia). Selain pergi kenduri tersebut, banyak aktiviti lain yang RIS-FAMILI lakukan. Antaranya jeng, jeng, jeng ;

Antara Aktiviti Hari Pertama
Berendam. Kolam Renang Hotel Jadi Sasaran Utama. Ramai juga yang mandi bersama-sama Amin.
Kiri : Amin yang sebenarnya nak mandi. Mak sekadar teman je.
Kanan : Posing sebelum mandi.

Bersantai dalam persekitaran hotel
Kiri : Berehat di dalam bilik
Kanan : Amin, Mak dan Opah di perkarangan hotel.

Makan malam di Terminal Satay Zul

Dengar kata Kedai ni femes jadi RIS-FAMILI tak melepaskan peluang nak mencuba. Disebabkan nama pun satay jadi tak banyak pilihan untuk makanan lain.

Melihat persiapan di rumah kenduri pada malam hari.

Hajat asal nak datang nak makan menolong tapi disebabkan kerja-kerja dah hampir selesai, agenda ditukar kepada datang melihat dan berdiskas je la. Amin seperti biasa, bila jumpa kawan dah tak ingat lain. Main, main, main sampai kepenatan dan akhirnya tertidur.

Antara Aktiviti Hari Kedua
Of Course - Tentunya kenduri
Memang meriah majlis kenduri ni, ramai tetamu yang hadir. Dengar kabarnya sebanyak dua ekor ayam lembu ditumbangkan. Pengantin sepadan bak pisang pinang dibelah dua.

Berehat di Hotel Selepas Kenduri
Selepas separuh hari dihabiskan di rumah kenduri RIS-FAMILI balik ke hotel untuk berehat.

Antara Aktiviti Hari Ketiga
Mandi Kolam Lagi
Kali ni, giliran abah Amin pula menemani Amin tapi tak de gambar Amin dan Abah dalam gambar ni sebab abah Amin malu jurugambar lupa ambil gambar. Oh ye, kali ni sepupu Amin pun join Amin mandi (yg pakai baju hitam). Selain tu Adi Putra (budak genius matematik - gambar kanan tak pakai baju) juga mandi bersama-sama Amin. Dia ada majlis di hotel masa Amin menginap di situ.

Pergi Kenduri di Rumah Pengantin Lelaki
Disebabkan tak sempat ambil gambar di kenduri rumah pengantin lelaki, dipaparkan kenderaan yang dinaiki oleh Adi Putra sebagai gantinya. Tak pa le kot.

Nota : Ada lagi aktiviti lain yang RIS-FAMILI tak masukkan disebabkan malas nak tulis tak ada idea dah nak tulis dan juga tiada gambar untuk dipaparkan.

RIS-IT

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails