27 Feb 2012

Cuti-Cuti Malaysia | Aquaria

Eh.... dah lama dah tak sambung cerita RIS-FAMILI bercuti sempena cuti sekolah tahun lepas. Lepas tulis entri pasal Petrosains dan i-City terus senyap je. Bukan lupa tapi tak ada kesempatan disamping ada cerita-cerita lain untuk di updatekan. Disebabkan dah berjanji nak update, ini cerita berikutnya.
Percutian kali ini diteruskan dengan mengunjungi Aquaria yang terletak di Kuala Lumpur Convention Centre.
Harga tiketnya, puhhhh.... boleh tahan. RM35 untuk dewasa dan RM25 untuk kanak-kanak serta warga tua emas 60 tahun ke atas. Disebabkan dah sampai dari jauh ke sana, beli lah juga. Lagipun nak gak tengok apa yang ada kat dalam tu (ni sebenarnya tujuannya).
Pada masa RIS-FAMILI kes sana, ada kempen selamatkan jerung. Jadi sesapa yang isi borang akan diberikan keychain kempen tersebut. Jadi RIS-FAMILI pun menyahut cabaran tersebut untuk mendapatkan keychain menyelamatkan jerung dengan mengisi borang tersebut.
Disebabkan cuti sekolah, ramai la pengunjung sampaikan nak beli tiket pun kena berbaris panjang. Sementara tunggu giliran utk dapatkan tiket, bolehlah layan video yang dipasang berkenaan kempen selamatkan jerung.
Disebabkan namanya pun aquaria dah tentunya benda yang banyak dipamerkan dah tentunya haiwan dalam air. Tapi haiwan bukan dalam air pun ada jugak. Amin paling teruja bila tengok memerang beraksi dan ketika melalui terowong bawah air.

Rasa macam underwaterworld kat Langkawi pun ada sbb konsepnya hampir sama. Tak sempat melihat aktiviti haiwan makan kerana masa pergi bukan waktu utk haiwan makan. Waktu haiwan makan adalah pukul 12 tgh dan 3 petang.

Sebagai promosi info, Aquaria dibuka dari pukul 11 pagi hingga 8 malam (Isnin - Jumaat) dan diawalkan sejam waktu buka pada hari Sabtu, Ahad, Cuti Sekolah dan Cuti Umum. Tapi kemasukan terakhir adalah pukul 7 malam.
Seperti mana-mana tempat tumpuan lain, laluan terakhir adalah melalui kedai cenderamata. Dan dah jadi kemestian sejak akhir-akhir ini, RIS-FAMILI akan mendapatkan fridge magnet untuk dijadikan cenderamata. untuk diri sendiri.
Ada sapa-sapa nak sponsor RIS-FAMILI UNTUK pergi Aquaria lagi?
Kalau ada - Kecil Tapak Tangan, Mulut Jaws Kami Tadahkan.
Last Episod : Taman Burung KL

5 ulasan:

Cikli berkata...

dulu aku pergi, anak yang 5 tahun pun kena tiket.

ris-famili.blogspot.com berkata...

@Cikli
Memang kena bayar. Amin pun kena bayar RM 25. Kan best kalau kanak2 belum sekolah tak yah bayar dan kanak2 sekolah rendah separuh harga.

Denaihati berkata...

bagus bawa anak2 ke aquria ni, dedahkan anak2 banyak haiwan dlm air.
tempat sikit mahal, tapi berbaloi2

ris-famili.blogspot.com berkata...

@Denaihati
Betul tu, berbelanja ke tempat yg bermanfaat tak de ruginya.

Tanpa Nama berkata...

Another wonders of the world Gallery Microfungus House of Magic Potions Tanah Rata and KetikKetok!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails