28 Sep 2020

Jom Jalan | Pavillion Petting Zoo

      Jom Jalan-Jalan, maklumla PKP ni dah lama terkurung dalam rumah je. Jadi RIS-FAMILI pun cari la lokasi yang tak begitu jauh tapi sesuai untuk seisi famili. Jadi Pavillion Petting Zoo di Chepor, Ipoh menjadi pilihan RIS-FAMILI. Tok Besah pun join sekali. Walaupun dah lama buka dan tak jauh dari rumah, ini adalah kali pertama RIS-FAMILI berkunjung ke sini.
      Amin, Kak Ira dan Una teruja kerana boleh bermain, membelai dan suapkan makanan kepada haiwan-haiwan yang ada. Comel-comel semuanya. Makan haiwan pun ada dijual di pintu masuk mini zoo ini. RIS-FAMILI beli makanan arnab, ikan dan ayam. Antara haiwan yang bersedia untuk dibelai dan sekadar tengok dalam ini adalah arnab, ayam, ikan, kambing, burung, iguana, ular, tikus, itik, kucing dan kambing. Rasanya akan ada pertambahan lagi sebab ada beberapa kawasa masih dalam proses renovasi.
      Sesuai untuk bawa saudara mara yang datang 'bukan' dari kampung kerana kebanyakkan haiwan memang dah ada kat kampung-kampung. Tapi bagi kanak-kanak, tak kisahlah dari manapun, memang diaorang teruja terutama arnab dan anak ayam. Comel-comel je semuanya.
      Ni la gambar-gambar RIS-FAMILI semasa berada di Pavillion Petting Zoo. Takkan nak tengok je kan. Ajaklah famili bersiap pergi ke sana. Haiwan-haiwan comel sedang menanti.
 



















Info Petting Zoo

Tiada ulasan: