19 Jan 2015

Panduan Wanita Berkerjaya | Persiapan Pakaian Anak Bila Outstation

      Pada entri sebelum ini, RIS-FAMILI ada berkongsi berkenaan cara-cara wanita berkerjaya menyediakan masakan jika terpaksa berjauhan dengan famili atau untuk mempercepatkan proses penyediaan selepas balik kerja. Klik sini untuk membaca tentangnya. Tapi entri kali ini pula berkenaan persiapan kelengkapan anak-anak untuk ke sekolah, tadika atau taska terutamanya bagi anak-anak yang masih belum tahu menguruskan diri. Bukan bermaksud suami @ ayah tak tahu menyediakannnya tapi bagi memudahkan dan mempercepatkan kerja maklumlah kena uruskan seorang diri.
      Biasanya outstation yang biasa mak dihadiri adalah mesyuarat dan kursus. Jika dulu abah sentiasa mengambil kesempatan jika mak outstation tapi kali ni dah tak boleh buat sebab Amin dan bersekolah. Ambil kesempatan yang RIS-FAMILI maksudkan adalah abah akan ambil cuti dan join mak sekali. Jadi dapatlah bercuti yang ditaja sepenuhnya. Mak berkursus dan abah enjoy. Yahoooo...
      Caranya adalah seperti ini dan ini dipraktikkan oleh RIS-FAMILI. Terima kasih mak. Mana-mana baju yang hendak dipakai perlulah siap diseterika dan digantung satu set. Bagi baju yang akan dipakai sebelah petang pula, bungkuskan dalam plastik (sepertimana gambar bawah) dan akan dimasukkan ke dalam beg setiap hari. Kalau ada banyak beg, terus masukkan dalam setiap bag. Selain mencepatkan isi bag, dapat juga mengelakkan terlupa sesuatu barang maklumlah dah kelam kabut menguruskan seorang diri.
Untuk maklunam pembaca blog ini, RIS-FAMILI menghantar anak ke Taska, Tadika dan Sekolah dan ketiga-tiganya di lokasi berbeza.

Baju yang dibekalkan pada tadika/taska (kiri) dan baju untuk dipakai di rumah (kanan)

Stok pakaian untuk dimasukkan ke dalam beg telah dilabelkan ikut nama dan hari


***********ADVERTISEMENT***********

Tiada ulasan: