12 Nov 2012

Rumahku Bukan Rumahku (Versi Ipoh)

Jika sebelum ini Rumahku Bukan Rumahku (Versi Klang) kali ni Rumahku Bukan Rumahku (Versi Ipoh) pula tapi tak la sedetail entri versi Klang sebab tak sempat ambil gambar bahagian dalam rumah. Hanya ada gambar dari luar rumah je.
Ni lah rumahnya tapi yang ni RIS-FAMILI sempat tinggal selama 3 tahun sebelum kena berpindah ke Kuala Terengganu. Kereta tu adalah kereta jiran sebelah yang tumpang letak semasa menunggu penyewa masuk. Gambar ni diambil semasa RIS-FAMILI balik Ipoh semasa Aidiladha lalu.
Penyewa yang mula menyewa 1 November 2012 ni adalah penyewa kedua. Penyewa pertama keluar kerana rumah yang mereka beli sudah siap dibina. Rumah yang penyewa pertama beli pun tak jauh dari rumah ini.
Alhamdulillah, Allah permudahkan untuk mendapatkan penyewa semasa cuti Aidilada tersebut kerana kesukaran RIS-FAMILI untuk berulang alik dari Ipoh ke Kuala Terengganu jika belum dapat penyewa.
Sememangnya lokasi rumah ini yang dekat dengan pejabat kerajaan menarik minat penyewa tersebut untuk menyewa kerana jaraknya dalam lingkungan 2 KM je ke pejabat beliau.
Semoga penyewa ini dapat menjaga rumah ini dengan baik dan membayar sewa on time. Insya Allah.
(Info : Versi Klang juga dah disewa oleh penyewa kedua. Dan penyewa pertama pun keluar sebab dah beli rumah berhampiran)

Tiada ulasan: