27 Mei 2012

Asrama S.M. King Edward VII, Taiping | Reunion

Selepas 20 tahun meninggalkan Asrama Sekolah Menengah King Edward VII, Taiping, maka pada 5 Mei 2012 lalu, abah telah kembali semula ke asrama K.E. VII. Ini disebabkan adanya reunion pelajar asrama K.E. VII pada tarikh tersebut. Reunion yang dihadiri kali ini adalah reunion yang dijalankan secara rasmi dan juga reunion secara tak rasmi bagi batch abah.
Bagi reunion rasmi ini adalah kali kesepuluh dan terbuka kepada semua bekas penghuni asrama tak kira tahun bila namun bagi abah ini adalah kali pertama join. Aktivitnya dibuat secara formal dari pagi ke malam iaitu mesyuarat agung, bacaan yassin, perlawanan outdoor / indoor dan majlis makan malam bersama pelajar asrama. Manakala bagi aktiviti secara tak formal pula adalah untuk bekas pelajar yang sama batch dengan abah je. Aktivitinya pun tak formal seperti borak-borak, bergambar dan menjamu selera di kedai yang sering dikunjung masa student dulu.
Antara kawan abah yang satu batch
Pada asalnya abah hanya ingin join aktiviti yang melibatkan batch yang sama je tapi disebabkan tempat reunion adalah sama dengan yang rasmi jadi kena join jugalah yang rasmi. Yang rasmi bermula lewat pagi dan berakhir malam tapi abah join sampai pukul 2 petang je.
Antara aktiviti yang sempat di join dan diambil gambar.
# Aktiviti Reunion Bekas Pelajar Asrama King Edward VII diadakan setiap tahun pada setiap Sabtu pertama bulan Mei di Asrama S.M.K.E. VII, Taiping. Semua bekas pelajar dijemput hadir.


***********ADVERTISEMENT***********

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Duk asrama dari tahun berapa ye?
Saya pun duk asrama K.E dari 1986 - 1988

RIS-FAMILI berkata...

Owhh.. senior saya tu.
Saya tahun 88-92.