10 Mei 2017

Cuti-Cuti Perak : Taman Rekreasi Gunung Lang

Cuti Wesak orang lain beraya atau melancong ke Langkawi, RIS-FAMILI merayau-rayau jalan kat Taman Rekreasi Gunung Lang je. Ada la juga bunyi Lang. Ingatkan tak ramai orang, rupanya ramai la juga.
Aktiviti yang mula-mula sekali RIS-FAMILI buat kat sini adalah bagi makan ikan. Roti dah dibawa dari rumah. Besar-besar ikannya. Banyak pulak tu.
Dah puas melayan ikan, RIS -FAMILI gi naik bot untuk ronda-ronda atas air. Ok la gak harga tiketnya, RM3 untuk dewasa dan RM1.50 untuk kanak-kanak.
Sampai je bot di taman di seberang, RIS -FAMILI turun dulu ronda. Ada gak yang tak turun. Kat sini banyak gak tarikannya, ada rusa, burung unta, ayam, monyet, pelbagai burung, taman permainan dan 3 biji rumah tradisional untuk bergambar.
Ni antara dua haiwan yang jadi tumpuan. Macam mini zoo la. Husna dan Kakak Humaira suka sangat la tengok haiwan sampai kena pujuk banyak kali untuk pergi tempat lain pula.
 Sesuai dengan namanya, ada la mural gambar helang kat satu tembok yang ada. Ceria je mural tu, sesuai sangat nak bergambar. RIS-FAMILI pun bergambarlah jugak.
 Aktiviti terakhir sebelum naik bot untuk ke stesen asal adalah membiarkan Abang Amin, Kakak Humaira dan Adik Husna bermain di taman permainan yang ada. Lepas tu baru lah naik bot semula. Tiket yang beli tadi boleh digunakan untuk pergi dan balik.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails