19 Dis 2012

Welcome To Terengganu

      Pada 9 Disember 2012 lalu, RIS-FAMILI menerima tetamu yang amat-amat ditunggu. Kedatangan Tok dan Along Mohammad amat dialu-alukan. Jika Tok telah beberapa kali datang ke Terengganu namun bagi Along Mohammad ini adalah pertama kali dia datang ke Terengganu. Along Mohammad adalah sepupu kepada Amin.
      RIS-FAMILI mengambil peluang untuk membawa Tok dan Along Mohammad berjalan-jalan sekitar Kuala Terengganu bagi meraikan kedatangan ke sini. Amin dan Humaira amat seronok sebab ada teman untuk bermain dan berjalan-jalan. Kalau kebiasaannya Humaira agak sukar didekati oleh orang lain tapi kali ini dia amat manja dengan Toknya. Amin pula amat ceria bersama dengan Along Mohammad.
      Jalan-jalan juga, tapi gambar jangan lupa utk diabadikan. Inilah antara gambar yang sempat di ambil untuk kenangan. Layan je lah;
Masjid Kristal -  Cadangan asal nak bawa ke Taman Tamadun Islam juga tapi disebabkan hujan, cadangan tersebut dibatalkan.

Muzium Terengganu - Bertingkat jadi sukar jugalah nak bawa stroller Humaira.

Pameran Islamik - Pameran yang ada di dalam Muzium dari 19 November hingga hujung tahun ini.

Masjid Tengku Zaharah atau lebih dikenali sebagai Masjid Terapung.

Noor Arfa Craft Complex - Window shopping je kat sini sbb tujuan utama adalah untuk melihat demonstrasi membuat batik

Along Mohammad mencuba pakaian batik yang disediakan. Jadilah - Nak cuba pakaian betul tak de la pula disediakan.

Pulau Warisan - RIS-FAMILI panggil mini i-city sebab sama konsep.

Pantai Batu Buruk - Lokasi wajib untuk tetamu. Tapi pergi sekejap je sebab hujan (hujung tahun adalah musin hujan di sini)

Pasar Payang - Tempat membeli cenderhati / buahtangan untuk dibawa pulang ke kampung.

      Ini adalah antara tempat yang sempat dibawa dan diambil gambar. Sebenarnya ada beberapa tempat lagi yang dikunjungi tapi disebabkan tak gambar diambil jadi tak de lah kenangan bergambar di tempat tersebut.
      Oleh kerana Tok ada hal di kampung jadi percutian Tok dan Along Mohammad di Terengganu hanya seminggu. Moga dapat datang lagi berkunjung ke sini bila ada kesempatan. Jadi RIS-FAMILI mengambil peluang mengirimkan keropok lekor sebagai buah tangan untuk dibawa pulang ke kampung. Datanglah lagi ye.

2 ulasan:

Denaihati berkata...

1 minggu mesti banyak tempat dapat lawat, musim hujan mungkin bataskan sikit activit luar.

Ris Ya berkata...

Banyak juga tempat yang boleh dibawa kalau tak hujan. Dan masih ada tempat yang belum sempat dibawa.