26 Feb 2015

Cuti Cuti Malaysia | Melaka Part 2


Mendarat di Melaka di hari ke 3
      Aktiviti hari ketiga adalah aktiviti basah-basah. Dan tempat menjadi pilihan adalah Melaka Wonderland. Tak begitu besar berbanding taman tema utama yang lain seperti Bukit Merah, Gambang dan Sunway tapi tetap menarik pehatian Amin dan Humaira. Konsep digunakan adalah sama dengan taman tema yang lain. Kena pakai gelang (tiket) yang dibeli dan tak boleh bawa makanan dan minuman dari luar. Tapi RIS-FAMILI tetap bawa makanan dan minuman juga (tak banyak) sebab nak bersukaria dalam wonderland ini lama-lama. Sama seperti lawatan zoo sebelum ini, aktiviti di Wonderland ini pun dijadualkan sepanjang siang dan tiada aktiviti lain sepanjang siang di hari ketiga.

Terdapat 2 kolam utama untuk bermain air. Tapi lupa pula ambil gambar sebab dah seronok bermain air. Terdapat beberapa khemah permainan untuk mencuba nasib (macam kat fun fair), kalau berjaya dapat hadiah. Tapi itu tak menarik minat RIS-FAMILI kerana tujuan utama hanya untuk mandi-manda. Tiket masuk adalah RM31.50 untuk dewasa dan RM24.75 untuk kanak-kanak dan RIS-FAMILI rasakan agak mahal jika dibandingkan dengan kemudahan yang ada.
      RIS-FAMILI tak melepaskan peluang bergambar dengan maskot Melaka Wonderland yang sabar menanti pengunjung yang hadir walaupun cuaca agak panas semasa RIS-FAMILI sampai. Pastinya orang dalam maskod tersebut kebasahan dengan peluh. Pada pendangan RIS-FAMILI, pihak Wonderland perlu mempelbagaikan lagi aktiviti yang ada disamping menjalankan promosi yang lebih hebat bagi menarik perhatian pengunjung. Kalau boleh turunkan sikit harga tiket bagi menarik lebih pengunjung.

      Sebelah malam pada hari ketiga ini hanya diisi dengan aktiviti ronda-ronda di sekitar bandar Melaka sambil membeli belah cenderahati untuk di bawa balik.


Tiada ulasan: